8 sfaturi pentru o nutritie optima

8 sfaturi pentru o nutritie optima

Pentru un trup perfect este nevoie pe langa antrenament si odihna ,de o alimentatie specifica pentru ca mancarea si suplimentele nutritive vor asigura energia pentru antrenamente de exceptie.

  • 1.Carnea rosie – o sursa exelenta de proteine,vitamine si minerale.Alegeti o carne slaba pentru ca majoritatea grasimilor pe care le contine sunt saturate,astfel scapati de o gramada de calorii nedorite.Carnea rosie este preferata culturistilor in perioada de crestere musulara.
  • 2.Pestele -o sursa excelenta de proteine,somonul fiind de mult timp hrana de baza pentru multi campioni de fitness.Continutul de grasime difera in functie de tipul pestelui dar toti sunt saraci in grasimi saturate(grasimile rele)si sunt bogati in grasimi esentiale (grasimile bune)Omega 3 care sunt necesare pentru buna functionare a creierului si reduc riscul de boli de inima.Pestele congelat si conservat in ulei(conservele de peste) au un continut mai mic de Omega 3.Evitati-l!
  • 3.Carnea de pui este o sursa foarte buna de proteine.Pietul de pui contine mai putine grasimi decat spatele,pulpele sau aripile.Preparati carnea prin fierbere,la gratar sau in tava cu apa la cuptor nu prin prajire in ulei si indepartati pielea pentru ca are un continut mare de grasimi saturate.
  • 4.Ouale.Preparate termic sunt digerate mai usor iar proteina absorbita mai bine in cantitate mai mare.Nu e bn sa consumati oua crude pentru ca riscati sa va infectati cu salmonela.Omleta din albusuri reprezinta o reteta favorita pentru adeptii fitnesului si al culturismului cand slabesc pentru concurs pentru ca albusurile contin aproape doar protina(3,6 grame un albus).Galbenusurile contin pe langa colesterol si grasimi si nutrienti importanti(lecitina si vitamine) de aceea este bn sa consumati 2-3 galbenusuri pe saptamana.
  • 5.Laptele are o concentratie mare de aminoacizi cu catena ramificata(BCAA) si leucina si este bogat in proteine.Leucina este implicata in procesele de fabricare a proteinei (din aminoacizi)in celulele musculare.Laptele mai este bogat si in calciu si vitmina A si D.Pentru a reduce caloriile din dieta voastra este bine sa alegeti laptele degresat sau derivate din lapte(iaurt,branza..)Atentie la intoleranta la lapte.Aproape 20-30%din populatia trecuta de varsta de 3 ani din Romania au aceasta problema.Corpul numai produce suficienta lactoza,o enzima care digera lactoza din lapte(carbohidratii din lapte)si astfel laptele va baloneaza,genereaza probleme stomacale,respiratie urat mirositoare.
  • 6.Carbohidratii.Daca va antrenati tare aveti nevoie de carbohidratii pentru ca acestia sunt principala sursa de energie folosita de muschi in trimpul antrenamentului scurt si intens(anaerob)pe care il fac cei care trag de fiare ,sportivii de forta sau de viteza.Pentru a obtine pe langa carbohidrati,nutrienti care promoveaza sanatatea precum :fibrele vegetale,flavonoide,vitamine si minerale(seleniu calciu,zinc)alegeti painea sau produsele de planificatie cu faina integrala.Pentru a evita produsele colorate artificial ca sa para facute din faina integrala este bn sa folositi produse precum musli sau fulgi de cereale care au toate ingredientele pe care natura le-a pus in cereale.
  • 7.Fructele si vegetalele sunt cu atat mai nutritive cu cat sunt mai proaspete si mai putin preparate.Acestea trebuiesc consumate zilnic(la mesele principale sau ca gustare intre acestea).Fructele si legumele congelate sunt foarte aproape,in ceea ce priveste valoarea nutritiva, de cele proaspete.
  • 8.Suplimentele nutritive.Pentru un sportiv care trage din greu la sala este foarte probabil ca doar din alimentatie sa nu poata sa-si asigure necesarul de micro si macronutrienti. Folosind suplimente nutritive necesarul de vitamine ,minerale,proteine si carbohidrati creste substantial.Concentratele proteice se adreseaza performantei sportive(fara a afecta sanatatea)si nu trebuie sa lipseasca din arsenalul unui sportiv care vrea sa obtina cat mai mult din efortul depus la antrenament.Aceste concentrate proteice extrase din ou,lapte,soia,concentratele cu carbohidrati,creatina etc.va ajuta sa ajungeti mai repede la obiectivul pe care il aveti drept tinta.
Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*