Antrenamentul – cum ne antrenam?

Antrenamentul – cum ne antrenam?

Multi oameni neglijeaza importanta pe care o au exercitiile fizice in viata noastra datorita unor pareri preconcepute adoptate de cei mai lenesi si cei care nu inteleg importanta exercitiilor fizice pentru buna functionare a organismului si pentru felul cum aratam.

Antrenamentul cu greutati are un rol important in pastrarea unei vieti sanatoase.Bine organizat si pus in practica ,urmat de o alimentatie adecvata antrenamentul cu greutati va face minuni asupra corpului dumneavoastra.Antrenamentul trebuie bine planificat,cu un orar pentru fiecare zi de antrenament.

Ex.Alegeti 4-5 zile pe saptamana in care sa va antrenati toate grupele musculare cu 2-3 zile de pauza(dupa 2-3 zile de antrenament luati o zi pauza pentru ca muschii au nevoie de odihna pentru a se reface).Un alt rol important il detine modul in care va impartiti antrenamentul pe grupe musculare.

Pentru incepatori este esential antrenarea tuturor grupelor musculare intr-un antrenament pentru ca un incepator nu reuseste sa-si antreneze destul de intens fiecare grupa.

Cand avansati este bine sa antrenati din ce in ce mai rar grupele musculare pana ajungeti la doar un antrenament pe grupa musculara intr-o saptamana pentru ca veti invata sa antrenati destu de intens muschii care vor avea nevoie de mai mult timp de odihna pentru refacere.Este bine sa va antrenati cu greutati care sa va permita efectuare a cel putin 8 repetari corecte pentru a evita accidentarile si sa mariti greutatile atunci cand simtiti ca sunteti in stare sa aplicati mai mult stres muschiului pentru a creste in volum.Trebuie sa aveti grija sa variati exercitiile pentru ca muschiul sa nu intre in rutina si astfel sa-si opreasca evolutia.Antrenamentul vostru trebuie sa contina exercitii de baza cum ar fi:flexiile pentru bicepsi,impinsul cu bara de la piept,genoflexiunile,indreptarile,ramatul cu haltera pentru ca acestea sunt cele mai mari stimulatoare pentru cresterea musculara.Cand faceti exercitii care solicita coloana vertebrala ca cele de genul indreptarilor cu bara,genoflexiuni cu bara,flexii cu bara din picioare este bine sa va protejati cu ajutorul unei centuri iar cand nivelul antrenamentelor creste sa va protejati incheieturile de la maini si picioare cu ajutorul unor bandaje speciale.

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

2 Comentarii

  1. Razvan says:

    Dupa cat timp ar trebui sa variem exercitiile, dupa o luna, doua trei?

  2. Admin says:

    In cazul in care esti incepator poti mentine aceleasi exercitii timp de cateva luni deoarece organismul nu este obisnuit cu aceste antrenamente de culturism. Odata cu capatarea experientei organismul se va adapta foarte rapid acestor exercitii, fiind nevoie de varierea antrenamentului.

    Varierea antrenamentelor pentru avansati:
    – mentineti constant varierea exercitiilor, seturilor, repetarilor, greutatilor si pauzelor.
    – includeti regulat zile grele si zile usoare si chiar moderate de antrenament.
    – combinati stilul de repetari lente cu cele rapide.
    – introduceti regulat in antrenament tehnici de intensitate precum: repetari partiale, repetari fortate, seturi descrescatoare si seturi compuse.

Adauga comentariu


*