Beta-Alanina

Beta-Alanina

Beta  Alanina este un aminoacid nonesential folosit de celulele musculare pentru a sintetiza carnosina. Suplimentarea cu Beta-Alanina creste concentratia carnosinei in muschi, reduce oboseala sportivilor si creste volumul total de antrenament efectuat. In aceasta privinta, efectul carnozineie este similar cu cel al creatinei, insa functioneaza pe un alt principiu.

Exista o particula in tesutul muscular numita adezino trifosfat (ATP), care prin dizolvarea acesteia se degaja instantaneu energie in muschi, iar creatina functioneaza refacerea nivelului de ATP din tesutul muscular.  Cand ATP-ul este dizolvat, in muschi se degaja acidul lactic si ionii de hidrogen. Scaderea nivelului de pH al nivelelor acide, face ca muschiul sa piarda din rezistenta. Senzatia de arsura din timpul exercitiilor fizice este provocata de formarea acidului lactic. Carnozina ajuta ameliorarea mediului acid creat in urma efortului muscular, crescand astfel capacitatea musculaturii de realizare a unui antrenament mult mai intens si pe o perioada mai mare.

Deoarece beta alanina si creatina functioneaza in corp pe baza a doua principii chimice diferite, cele doua substante lucreza sinergetic pentru sustinerea energiei si rezistentei musculare.

Carnozina se poate administra si pe cale orala insa studiile au demonstrat ca majoritatea substantei ajunge in tractul gastrointestinal si foarte putin in masa musculara. Cel mai eficient mod de a creste nivelul de Carnozina din muschi este prin consumul de Beta-Alanina, deoarece aceasta poate ajunge mult mai rapid in musculatura iar impreuna cu histidina formeaza Carnozina.

Administrarea de beta-alanina zilnic timp de patru saptamani poate mari nivelul de carnozina din muschi cu aproximativ 64%. Dupa zece saptamani, nivelul de carnozina va creste cu peste 80%. Cresterea nivelului de carnozina influenteaza activitatea tuturor tipurilor de fibre musculare – tipul I, tipul IIa si IIb (fibre musculare lente si rapide). In urma suplimentarii cu Beta-Alanina, pot beneficia toti sportivii, fie ca sunt culturisti sau atleti de anduranta.

Suplimentarea cu Beta-Alanina poate imbunatati performanta sportiva prin cresterea rezistentei in cazul exercitiilor care duc la aparitia unui mediu intra-muscular acid, precum: serii multiple de exercitii scurte, de intensitate, serii ale exercitiilor de mare intensitate, serii efectuate atunci cand oboseala este deja prezenta.

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*