Cresterea musculara datorita stresului metabolic

Cresterea musculara datorita stresului metabolic

Diferenta dintre culturisti si halterofili este mare datorita antrenamentelor. Culturisti chiar daca folosesc de multe ori seturi cu greutati foarte mari si putine repetari acestia se antreneaza pana la epuizare folosind seturi cu multe repetari, seturi drop si seturi multiple pentru acceasi grupa musculara cu pauze scurte intre serii. Halterofili se antreneaza cu greutati foarte mari, putine repetari si pauze lungi intre seturi. Cercetatorii au descoperit ca antrenamentele cu perioade scurte de repaus accentueaza cresterea nivelului de testosteron si a hormonului de crestere. Un experiment facut cu un program de 3 seturi a cate 10 repetari, pentru umeri, picioare si spate cu doua grupe de sportivi. Persoanele din primul grup care au participat la experiment au facut exercitiile cu o pauza de 1 minut intre serii iar cea dea doua grupa au facut facut exercitiile doar cu o pauza de 30 de secunde dupa fiecare set. Cea mai mare crestere a nivelului de hormon de crestere, epinefrina si norepinefrina precum si cea mai mare crestere a masei musculare.
Dupa mai multe experimente sa juns la concluzia ca stresul metabolic cu pauze scurte intre serii este un factor important al hipertrofiei musculare avand ca efect cresterea mai rapida a masei musculare. Aceste rezultate nu se aplica sportivilor cu experienta.

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*