Deshidratarea si consumul excesiv de apa

Deshidratarea apare atunci cand apa din organism scade cu 0.75l sau 1% din greutatea corporala, iar afectiunile acesteia sunt insolatia, crampe si probleme cardiace. Organismul poate tolera o deshidratare de 2% cu conditia ca temperatura corpului sa nu depaseasca 22 de grade Celsius. O deshidratare de peste 2% cu o crestere a temperaturi mare duce la scaderea performantei sportive si creste riscul accidentarilor. Pentru a evita aceste riscuri este nevoie sa va hidratati corespunzator, dar atentie consumul excesiv de apa duce la intoxicatie (hiponatremie), care cauzeaza umflarea creierului si moartea in doar cateva ore. Excesul de apa dilueaza electrolitii (sodiu, potasiu, clor, magneziu) din celule si prin urmare impiedica organismul sa metabolizeze apa.
Pentru a fi sigur ca consumati o cantitate adecvata de apa respectati urmatoarele principii:
– Beti 200-300 de lichide la fiecare 10-20 minute de activitate.
– Beti 70 ml de lichide la 2 ore de activitate
– Evitati alcoolul si bauturile carbogazoase.
– Lichidele sarate ajuta la inlocuirea electrolitilor pierduti.
– Cantariti-va in timpul antrenamentelor:

– Limitati scaderea in greutate la 3 procente
– Cresterea in greutate indica hiperhidratarea sau intoxicatie cu apa.

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

1 Comentariu

  1. Much says:

    Are la baza toate sfaturile derpse care am vorbit in cateva din articole anterioare (Sfaturi si Exercitii pentru Abdomen Plat cu Patratele Vizibile si Inca un Truc pentru un Abdomen Plat cu Patratele Vizibile) si cateva tehnici si metode de

Adauga comentariu


*