Exercitiile de sprint

Exercitiile de sprint

Exercitiile de sprint

Cresterea in masa musculara, forta si capacitatea de efort fizic de mare intensitate creste ca reactie la nivelul ridicat de testosteron. Aceasta crestere a nivelului de testosteron, se realizeaza si in timpul maturizarii, unde are loc dezvoltarea in masa musculara si inaltime, in ultimi ani de liceu.

Un studiu realizat recent pe un grup de barbati tineri, arata ca antrenamentul de sprint vreme de 6 luni, cu un sprint de 6 secunde, a crescut reactia de testosteron. Cu ajutorul antrenamentelor de sprint se poate maximiza performanta fizica, specifica adolescentei prin cresterea masei musculare si a fortei.

Majoritatea studiilor arata ca exista o relatie intre testele de forta si viteza de sprint, deoarece sprintul activeaza fibrele de tipul II (fibrele rapide), care au o forta si o viteza de contractie mult mai mare decat fibrele de tipul I (fibrele lente), cu o contractie mai lenta si o rezistenta mai mare la efort.  Fibrele musculare de tipul II, sunt recrutate in timpul efortului anaerob, cum este cel din cadrul exercitiilor cu greutati. Exercitiile de sprint se pot introduce in antrenamentele de culturism fie prin alergari sprint in perioada de definire musculara, fie prin miscari explozive in timpul exercitiilor cu greutati, scopul final fiind acelasi si anume activarea fibrelor rapide.

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

2 Comentarii

  1. Nicolae p. says:

    Salut. Excelent site-ul.
    Apropo de sprint. Articolul e neclar si incomplet. Ma intereseaza subiectul, de aceea as vrea sa-mi raspundeti daca se poate.
    1.Se are in vedere sprintul in cadrul alergarii? Daca da, cum ar fi indicat sa se structureze acest antrenament cardio.
    2.Sau e vorba despre viteza executarii in cadrul antrenamentului cu greutati? si cum ar trebui executat? sa se exemplifice prin cateva exercitii.
    Multumesc anticipat si va doresc la mai mult si la mai mare!

  2. Admin says:

    1.In cadrul alergarii se vor face sprinturi pe o distanta de 30 de metri cu o viteza de 50% pana la 100 % din viteza maxima.

    Sprint 50 % viteza – 3 x 30 de metri
    Sprint 50 % la 75% la 50% viteza – 3 x 30 de metri
    Sprint 50% la 75 % viteza – 3 x 30 de metri
    Sprint 75 % la 100 % viteza – 4x 30 de metri
    Sprint 100 % viteza – 4 x 30 de metri
    Alergari in ritm controlat – 4 x 30 de metri
    Alergari in ritm lent – timp de 3 minute pe orice distanta.

    2.In cadrul antrenamentului cu greutati se va urma un program de antrenament normal cu diferenta vitezei de executie al exercitiului care se va realiza cu miscari explozive de pana la 2 secunde ridicarea si pana la 2 secunde coborarea. Acest tip de antrenament activeaza fibrele musculare rapide care produc aparitia hipertrofiei musculare.

Adauga comentariu


*