Experimentati exercitiile cu rezistenta variabila

Experimentati exercitiile cu rezistenta variabila

Folositi echipamente cu rezistenta variabila pentru stimularea si cresterea nivelului de testosteron.

Echipamentele de rezistenta variabila precum, aparatele sportive, benzile de rezistenta si lanturile, ofera o rezistenta mai mare in toata gama miscarii. Greutatile libere si aparatele standard precum presa pentru picioare, aparatul Smith si exercitiile la cablu nu ofera o rezistenta variabila. Beneficiile rezistentei variabile, sunt recrutarea mai multor fibre musculare avand ca efect marirea nivelelor de hormoni anabolici precum testosteronul si hormonul de crestere (GH), influentant cresterea in forta si masa musculara.

Cercetatorii de la universitatea din Finlanda au facut teste asupra cresterii nivelului de testostron si GH cu exercitii de rezistenta variabila fata de aparatele standard. Subiectiii de sex masculin au fost inpartiti in doua grupuri iar primul grup a efectuat 5 seturi a cate 10 repetari pe un picior la presa standard iar al doile grup acelasi numar la o presa care furniza rezistenta variabila (au fost scoase din greutati si s-au adaugat lanturi lungi, avand aceeasi greutate totala fata de primul grup). Cercetatorii au masurat nivelul de testosteron si GH la ambele grupuri inainte si dupa efectuarea antrenamentelor. Rezultatele au indicat o crestere a nivelului de testosteron aproape de doua ori mai mare pentru exercitiile cu rezistenta variabila fata de impinsul la presa normala.

Pentru obtinerea unui exercitiu cu rezistenta variabila dintr-un exercitiu cu greutati libere necesita adaugarea de lanturi sau cabluri elastice pentru distribuirea greutatii pe tot parcursul miscarii.

Majoritatea sustin ca greutatile libere au beneficii mai mari decat aparatele cu greutati. Cu toate acestea acest studiu arata ca utilizarea exercitiilor cu rezistenta variabila distribuie uniform greutatea pe toata cursa miscarii, avand ca efect cresterea nivelului de testosteron. De aceea este recomandat adaugarea de exercitii cu rezistenta variabila cel putin la sfarsitul antrenamentului cu greutati.

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*