Alimente energizante

Alimente energizante

Majoritatea persoanelor la sfarsitul zilei consuma un pahar de vin sau ciocolata preferata, insa acest lucru nu face decat sa inrautateasca situatia in cazul oboselii. Specialisti sustin ca dulciurile care le consumam atunci cand nu mai avem energie ne fac sa ne simtim si mai obosite. Pentru a putea depasi aceste stari de oboseala va trebui sa facem anumite schimbari in alimentatia noastra.

Cele mai bune alimente sunt fructele si legumele deoarece contin o cantitate mare de vitamine si minerale. Varietatea este de asemenea foarte importanta pentru a beneficia de toate vitaminele si mineralele care se gasesc doar in anumite alimente. Evita alimentele care se digera greu si sunt bogate in grasimi. Alimentele bogate in vitamina B sunt bune pentru energie (legumele verzi, produsele lactate, ficatul, mancarurile din peste, ouale, nucile si fructele uscate).

Vitamina C, magneziul, fierul si zincul ajuta la cresterea nivelului de energie. Alimentele bogate in vitamina C sunt  portocalele, ardeiul, cartofii, brocoli, ardeiul iute. Zincul poate fi obtinut din oua si seminte, iar fierul se intalneste in carnea rosie.

Pestele precum sardinele, heringul si somonul este bun pentru protejarea inimii. Consumul unei cantitati de alune in mod regulat poate reduce aparitia atacului de cord cu 30-50 %. 2 litri de apa pe zi te va ajuta de asemenea sa inlaturi stresul si oboseala. Consuma o cantitate mica de cofeina deoarece organismul o poate elimina foarte greu. Pentru a fi mereu in forma va trebui ca 80 % din totalul de lichide sa fie apa.

Plan alimentar

  • Mic dejun
  • Cerealele si laptele sunt o metoda excelenta de a incepe ziua.
  • Compotul de fructe
  • Iaurtul impreuna cu fructe sau cereale poate fi de asemenea o modalitate de a incepe ziua.
  • Pranzul
  • Pentru un pranz sanatos poti consuma Sushi, deoarece pestele si preparatele din el sunt recunoscute ca fiind alimente ce dau energie.
  • Painea negra, peste si salata sunt o alta varianta pentru un pranz energizant.
  • Supa de fasole, cu paine neagra si alte legume.
  • Cina
  • Brocoli, ardei, carne (de pui, de peste sau rosie). Legumele in special brocoli si ardeii sunt o sursa bogata in vitamina B si C. Se poate apela la spanac sau asparagus pe post de garnitura.

 

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*