Alimente pentru stralucirea pielii

Alimente pentru stralucirea pielii

Obtinerea unei piele frumoase nu se obtine doar cu ajutorul demachiantului sau anumitor creme, ci si cu ajutorul unei alimentatii specifice. Factorii care influenteaza negativ aparitia problemelor pielii sunt grasimea si zaharul.

Alimentele prezentate mai jos contin nutrienti care hranesc pielea si previn imbolnavirea acesteia. Incearca sa mananci cat mai mult din aceste alimente intr-o saptamana:

  • Migdalele
  • 24 de migdale contin circa 9 grame de grasimi monosaturate, (care sunt la fel de bune pentru piele precum grasimile omega-3), 6 grame de proteine, jumatate din necesarul zilnic de vitamina E, 7% din necesarul zilnic de calciu si o cantitate considerabila de zinc. Toti acesti nutrienti ajuta la mentinerea unei pieli sanatoase.
  • Sfecla verde
  • Este recomandata in special persoanelor cu tenul uscat. Sfecla contine nutrienti care pastreaza pielea moale, incluzand vitamina A, biotina, vitamina C si acid linoleic. Puteti incerca sfecla sote, in ulei de masline cu usturoi.
  • Usturoiul
  • Are componenti antimicrobieni care iti pot proteja pielea impotriva infectiilor. Daca esti predispusa la conditii daunatoare pielii, poti adauga unul sau doi catei de usturoi taiati in mancarea ta zilnica. Pentru efecte mai puternice este recomandat consumul acestuia in stare cruda.
  • Uleiul din samburi de struguri
  • Este unul dintre cele mai bogate surse de acid linoleic, (o grasime esentiala care ajuta la vindecarea pielii distruse si contine un antioxidant puternic care poate preveni daunele produse de soare). Acizii grasi din ulei pot evita aparitia inflamarii pielii. Pentru ca rezista la temperaturi foarte ridicate, uleiul din samburi de strugure poate fi folosit la gatit, inclusiv la prajit.
  • Fructele de kiwi
  • Au un efect foarte puternic asupra pielii, deoarece este una din cele mai bogate surse naturale de vitamina C. Un kiwi contine mai mult de 100% din necesarul tau zilnic recomandat. Vitamina C, este un luptator impotriva radicalilor liberi, care previne distrugerea pielii si ajuta la producerea de colagen, proteina fibroasa si pastreaza elasticitatea pielii.
  • Lintea
  • Ca oricare alt tesut din organism, pielea are nevoie de proteine pentru a fi sanatoasa iar lintea contine o cantitate mare de fibre, fier, complexul de vitamine B si minerale. Prepararea lintei se poate face impreuna cu ulei de masline, patrunjel si lamaie.
  • Uleiul de masline
  • Un studiu realizat la Colegiului American de Nutriti au analizat efectele dietei asupra ridurile pielii. Experimentul a demonstrat ca persoanele care au consumat ulei de masline, legume si fructe au avut cele mai putine riduri la sfarsitul studiului.
  • Somonul
  • Acizii grasi omega-3 care se gasesc in carnea somonului, pastreaza pielea elastica si pot reduce inflamatiile care provoaca psoriazisul. Este recomandat consumul a oricarui peste oceanic (somon, scrumbie, macrou) de cel putin doua ori pe saptamana.
  • Ciupercile
  • Alimentatia slaba in seleniu poate influenta aparitia diferitelor tipuri de cancer al pielii. O cana de ciuperci contine doua treimi din necesarul tau zilnic de seleniu. Ciupercile contin proteine, complexul de vitamine B si zinc necesare pentru a-ti mentine pielea in cele mai bune conditii.
  • Laptele de soia
  • Daca ai un ten cu pete si iti place sa bei lapte, incearca laptele de soia. Acesta contine iod, un mineral de care pielea are nevoie, pentru a lupta impotriva acneei.
  • Rosiile
  • Contin antioxidanti care actioneaza asupra daunelor produse de soare si impotriva cancerului de piele. Acesti antioxidanti sunt beta-carotenul, vitamina C si lycopenul.
  • Pentru a creste absortia de lycopen este recomandat prepararea rosiilor cu putin ulei de masline.
  • Germenii de grau
  • Germenii de grau sunt o sursa bogata in vitamine B care ajuta la reducerea rosetei, a asprimii pielii si a cojilor formate din celule moarte. Pentru a preveni stricaciunile produse de radicalii liberi asupra pielii este nevoie de doua linguri de germeni de grau care contin 15 % din necesarul zilnic de vitamina E.

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*