Dieta antistres

Dieta antistres

Stresul este un factor care are un impact major asupra organismului si apare ca reactie de aparare la factori externi. Aparitia stresului produce o descarcare masiva de adrenalina, solicitand glandele suprarenale, accelerand toate reactiile organismului, odata cu o crestere a ritmului cardiac, manifestandu-se cu un consum mare de energie. Adrenalina este un hormon care este eliminat in cantitati masive de catre organism, din reflex in situatii extreme, precum in cazul aparitiei stresului.

Stresul poate provoca boli de inima, depresie, influenteaza negativ imunitatea, creste tensiunea arteriala, suprasolicita pancreasul, poate declansa diabetul zaharat, creste apetitul si colesterolul, poate produce dezechilibre metabolice influentand aparitia obezitatii, diminueaza apetitul sexual si produce insomnii. Majoritatea persoanelor care sufera de stres, au probleme cu greutatea.

Stresul poate aduce si beneficii organismului, datorita cresterii capacitatii de concentrare, cresterea vointei, cresterea acuitatii vizuale, stimularea activitatii si oxigenarea creierului.

Nu se poate scapa de stres insa se poate combate efectele negative ale acestuia, prin alimentatie, miscare si momente frumoase din viata. De aceea daca treci prin perioade stresante, poti echilibra starea de spirit si poti tine sub control cresterea greutati, influentate de stres cu ajutorul dietei antistres.

Dieta Antistres

  • Dimineata: Lapte, cereala integrale, 1 kiwi sau oua moi, putina carne de curcan si suc de portocale.
  • Gustare: O banana sau o mana de migdale
  • La pranz: Ton sau somon la gratar, cartofi fierti sau spanac, suc de portocale sau carne de curcan, cartofi dulci, salata de spanac si un mar.
  • Gustare: Un iaurt sau o mana de seminte de dovleac sau fistic.
  • La cina: Lapte sau iaurt, branza de vaci, carne de pui, sau salata cu seminte si somon la gratar. Un dulce pe baza de lapte si oua.

Recomandari

  • O stare de spirit pozitiva combate efectele stresului si poate influenta buna dispozitie.
  • Somnul linistit combatere efectele stresului si ofera organismului capacitatea de a face fata cu bine momentelor de tensiune maxima.
  • Stresul accentueaza nevoia de a consuma alimente dulci, iar o alternativa buna pot fi caisele uscate si cartofi dulci.
  • Iti poti proteja inima solicitata de stresul continuu printr-un aport constant de acizii grasi omega 3 (somon, nuci si ulei de masline).
  • Evita in zilele tensionate: cafeaua, zaharul rafinat, ceaiul negru, alcoolul, grasimile animale, carnea de porc, fainoasele rafinate, preparatele industriale din carne, conservele.
Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*