Dieta cu multe calorii

Dieta cu multe calorii

Dieta cu multe calorii pentru ingrasare

In timp ce unele persoane incearca sa slabeasca, sunt si persoane care sunt deja foarte slabe si incearca sa se ingrase. Acest lucru se datoreaza alimentatiei, activitatii fizice dar si tipurilor somatice. Tipurile somatice sunt de 3 feluri: ectomorf(sunt acei oameni cu grasime putina care se ingrasa foarte greu), mezomorf(sunt acei oameni care se pot ingrasa sau slabi rapid si pot creste in masa musculara foarte repede) si endomorf(sunt acele persoane care au tendinta de ingrasare si scapa foarte greu de stratul adipos).

Pentru a putea lua in greutate sanatos trebuie sa intelegem diferenta dintre castigul in masa musculara si stratul adipos. Castigul in masa musculara se obtine mai greu dar este sanatos fata de stratul adipos(grasimea) care, in cantitate mare poate afecta sanatatea.
In acelasi timp este nevoie de o anumita cantitate de grasime pentru protejarea organelor vitale, reglarea colesterolului si furnizarea energiei in muschi.

O greutate sub cea normala iti poate afecta estetica corpului dar si sanatatea afectand sistemul imunitar, sistemul osos si scaderea energiei.
De accea pentru a creste in greutate este esential un consum mai mare de calorii peste consumul normal, prin cresterea numarului de mese pe zi, cu o cantitatea mai mare de alimente folosite la o masa.  Avand o masa copioasa corpul are tendinta de a scade metabolismul, ceea ce duce la cresterea in greutate.
Nu este bine sa mananci putin si de multe ori deoarece vei creste metabolismul iar acest lucru va duce la arderea mai rapida a grasimi.
Consumul unei mese inainte de culcare te poate ajuta de asemenea la cresterea in greutate deoarece metabolismul scade foarte mult pe timp de noapte.
Cresterea cu o 1000 kj in alimentatia zilnica inseamna cresterea in greutate cu un kilogram pe durata de o saptamana.
1 kilocalorie (kcal) = 4.184 kilojouli(kj)

Alimentele care te pot ajuta sa cresti in greutate sunt lactatele (lapte, branza, iaurt), produsele din carne, cereale, orez, paste fainoase, legume si fructe. Este important sa incluzi la fiecare masa o cantitate de alimente bogate in proteine si carbohidrati.

In aceasta perioada este bine sa eviti consumul de cofeina si nicotina, deoarece acestea ajuta la cresterea metabolismului.

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*