Dieta Dash

Dieta Dash

Dieta Dash

Dieta Dash (Dietary Approaches to Stop Hypertension) este o dieta care a fost conceputa special pentru reglarea tensiunii arteriale, fiind una dintre cele mai sanatoase regimuri alimentare. Aceasta dieta imbunatateste radical activitatea cardio-vasculara daca este tinuta pe o perioada de cel putin doua luni si determina o scadere constanta a tesutului adipos. Spre deosebire de alte diete drastice care ne pun sanatatea in pericol si au ca rezultat cresterea nivelului de colesterol din sange, Dieta Dash ajuta la mentinerea unui nivel stabil de colesterol concomitent cu scaderea in greutate.

Dieta Dash presupune consumul anumitor portii din alimente diferite care poate varia in functie de necesitatea calorica, cu o cantitate de pana la 2000 de calorii pe zi. Dieta se bazeaza pe alimente bogate in fibre, magneziu, potasiu si calciu, cu un continut scazut in sodiu si grasimi. In cadrul Dietei Dash este recomandat consumul urmatoarelor alimente: banane, portocale, pepene, kiwi, cartofi (fierti), carne salba, peste gras, nuci si seminte.
 
Alimentatie Dieta Dash

Mic dejun
Cereale: 100g
Zahar brun: 1 lingurita
Fructe: (ex. Afine, mere) 100g
Margarina: 1 lingurita
Paine cereale: 1 felie
Suc natural: 200 ml
Lapte dietetic: 250 ml
Pranz
Paine cereale: 2 felii
Supa legume: 250 ml
Morcovi: 1 mare
Covrigei graham: 50g
Rosii: 1 medie
Jeleu/Dulceata: 1 lingura
Nuci sau seminte: 20g
Apa plata, ceai, cafea
Cina
Piept pui la gratar: 100g
Legume fierte: 150g
Orez fiert: 100g
Margarina: 2 lingurite
Paine alba: 1 chifla
Salata legume: 150g
Ulei de masline: 1 lingura
Lapte dietetic: 250ml

Gustari: 1 Banana, 1 Iaurt dietetic 250g;
 

Sfaturi specifice Dietei Dash

  • Produsele si ingredientele alimentare se vor alege conform informatiilor nutritionale de pe etichetele acestora pentru un continut scazut de sodiu si grasimi;
  • Consumul de carne se va limita la 100-200 g/zi.
  • Pot fi consumate produse vegetariene;
  • Este recomandat produse lactate (in special lapte) fara grasimi, de 2-3 ori pe zi;
  • Se pot consuma atat fructe proaspete, fructe uscate, dar si compoturi si conserve de fructe;
  • Gustarile tipice (cipsuri, etc.) pot fi inlocuite cu covrigei fara sare, nuci, stafide, graham, iaurt degresat, legume sau fructe.


Restrictii

  • Consumul de sare nu este recomandat pentru aceasta dieta deoarece creste tensiunea arteriala;
  • Cafeaua va trebui redusa la 1-2 cesti pe zi, datorita influentei asupra cresterii tensiunii arteriale;
  • In timpul acestei diete va trebui redus consumul de alcool iar fumatul este complet interzis;

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*