Dieta Scarsdale

Dieta Scarsdale

Aceasta dieta a fost creata de catre Herman Tarnower, un doctor cardiolog american. Fiind o dieta restrictiva se poate pierde pana la 9 kg in 2 saptamani atunci cand este tinuta corect. Dieta Scarsdale are un continut foarte scazut in lipide si carbohidrati, cu un procentaj de 43% proteine, 34,5% carbohidrati si 22,5% grasimi care se regasesc in trei mese zilnice.

Aceasta dieta se poate tine doar pe o durata de 14 zile dupa care este nevoie de o pauza de 2 saptamani pentru a se relua. Regimul Scarsdale poate fi tinut doar de persoanele adulte care au restrictii alimentare impuse de medici pe baza unor probleme de santate.

Regulile dietei Scarsdale

  • Pentru a obtine rezultatul dorit, alimentele din cadrul dietei nu se pot inlocui.
  • Sunt interzice bauturile alcolice.
  • Gustarile dintre mese vor contine doar morcovi sau telina.
  • Se pot consuma cafea neagra normala sau decafeinizata, ceai neindulcit, apa plata cu sau fara lamaie.
  • Nu sunt permise consumul legumelor impreuna cu ulei, maioneza sau alte grasimi, fiind indicate doar lamaie sau otet.
  • In perioada dietei se va consuma doar carne macra, fara nici un fel de grasimi.

Meniul Scarsdale

LUNI
Mic dejun : cafea sau ceai cu indulcitor artificial ; 1/2 grapefruit
Pranz : carne slaba, pui sau peste ; salata de rosii ; cafea sau ceai cu indulcitor artificial
Cina : peste fript ; salata de rosii si laptuci ; grapefruit sau pepene galben

MARTI
Mic dejun : cafea sau ceai cu indulcitor artificial ; 1/2 grapefruit
Pranz : salata de fructe (cantitatea dorita) ; cafea cu indulcitor
Cina : hamburger fara paine ; legume (in cantitatea dorita)

MIERCURI
Mic dejun : cafea sau ceai cu indulcitor artificial ; 1/2 grapefruit
Pranz : salata de ton ; grapefruit sau pepene galben
Cina : 2 costite de carne de porc, fara grasime ; salata verde mixta (rosii, laptuci, verdeturi, morcovi, telina)

Joi
Mic dejun : cafea sau ceai cu indulcitor artificial ; 1/2 grapefruit;


Pranz : 2 oua ; branza ; 3 bucati de dovleac ; o felie de paine prajita ; cafea
Cina : pui fript, fara piele ; spanac sau usturoi verde ; cafea

Vineri
Mic dejun : cafea sau ceai ; 1/2 grapefruit
Pranz : branza uscata (oricat de mult se doreste) ; spanac ; o felie de paine prajita
Cina : peste fript ; legume coapte sau salata verde ; o felie de paine prajita

Sambata
Mic dejun : cafea sau ceai ; 1/2 grapefruit
Pranz : salata de fructe (cat se doreste) ; pui fript fara piele ; cafea
Cina : salata de rosii si laptuci ; grapefruit sau pepene galben

Duminica
Mic dejun : cafea sau ceai ; 1/2 grapefruit
Pranz : pui ; salata de rosii si laptuci ; pepene galben sau grapefruit ; cafea
Cina : carne de vita, fara grasime ; salata mixta (rosii, laptuci, verdeturi, morcovi, telina) ; cafea

In a doua saptamana se va mentine acelasi meiu dupa care va trebui luata o pauza de cel putin 2 saptamani. In urma dietei va trebui aplicate principii sanatoase de viata, pentru a nu avea probleme cu aparitia kilogramelor in plus. Va trebui evitate grasimile, prajelile, zaharul, consumul a principalelor mese ale zilei, hitratare corespunzatoare si miscare fizica. Sportul si alimentatia sanatoasa sunt solutia cea mai buna pentru mentinerea greutatii dorite.

Dieta este dedicata persoanelor care vor sa slabeasca intr-o perioada scurta de timp, pana la 9 kilograme. Ca orice regim alimentar, dieta Scarsdale are atat avantaje, cat si dezavantaje.

Avantaje

  • Se obtin rezultate vizibile intr-un timp scurt.
  • Desi are o lista destul de mare de restrictii, ofera combinatii ideale care ajuta la slabit.
  • Nu provoaca senzatia de foame, deoarece in mare parte portiile incluse in cadrul meselor nu au o limita superioara.

Dezavantaje

  • Poate produce oboseala, deoarece contine mai putin de 1200 de calorii de care organismul are nevoie.
  • Este o dieta foarte restrictiva si din aceasta cauza poate provoca probleme de sanatate anumitor categorii de persoane. De aceea se recomanda consultarea unui medic specialist inainte de inceperea regimului.
  • Datorita continutului scazut in calorii, provoaca scaderea grasimii, dar si a masei musculare.
  • Dieta nu este recomandata persoanelor care sufera de afectiuni cardio-vasculare.
Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*