Importanta fibrelor alimentare

Importanta fibrelor alimentareFibrele sunt substante de balast, care se gasesc numai in fructe, legume si cereale. Fibrele sunt de doua tipuri: solubile si insolubile. Ambele sunt deosebit de importante pentru sanatate, jucand un rol important in digestie si metabolism.

Fibrele solubile echilbreaza nivelul de zahar din sange prin incetinirea procesului digestiv, astfel intrarea glugozei in sange se face intr-un ritm mai lent. Acest lucru poate preveni cresterea mare de insulina ce determina stocarea de grasime. Acestea mai reduc si colesterolul.

Fibrele insolubile traverseaza tractul digestiv aproape intacte, ameliorand simptomele constipatiei si reducand riscul de cancer de colon.

Fibrele mentin senzatia de satietate pentru o perioada mai lunga de timp dupa masa, de accea este foarte important introducerea acestora in diete. Avand o digerare mai lenta vei manca mai rar si nu vei simti senzatia de foame.
Se recomanda un consum mediu de 20 – 35 grame pe zi. Lipsa fibrelor din alimentatie poate crea o serie de neplaceri: balonare, hemoroizi, varice si pana la boli de inima si cancer de colon.

Program alimentar cu fibre

  • Mic dejun: Fulgi de ovaz cu zmeura sau afine (proaspete sau congelate), si o cantitate mica de nuci.
  • Gustarea de dimineata: Mar de marime medie cu unt de arahide sau unt de migdale.
  • Pranz: Salata de verdeturi amestecat cu  broccoli, morcov tocat, rosii, 1 lingura de otet, si pui la gratar.
  • Gustare după-amiaza: 1 felie de paine integrala, 1 felie de branza degresata, carne de curcan.
  • Cina: Somon la gratar, Cartof copt dulce, si legume amestecate.
  • Gustare Opţional: Floricele de porumb.
Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*