Relaxare cu Stretching

Relaxare cu Stretching

Relaxare cu Stretching

Daca iti simti gatul intepenit, trupul greoi si vrei sa te relaxezi, Stretchingul este cea mai buna cale de eliminare acestor senzatii. Poate fi practicat extrem de usor, oricand si oriunde, nefiind nevoie de aparate sau echipamente de fitness iar rezultatele devin evidente, dupa doar cateva sedinte de antrenament. Acesta se adreseaza tuturor, indiferent de varsta, sex, pregatirea fizica, sau aptitudini speciale pentru sport.

Ce este Stretchingul
Stretchingul este o forma de gimnastica care presupune intinderea musculaturii, intr-un ritm lent si mentinerea in acea pozitie pentru un anumit timp. Antrenamentul de Stretching este eficient atunci cand se obtine o o tensiune placuta, nedureroasa la nivelul grupei musculare lucrate. In cazul in care apar dureri sau disconfort local, asupra musculaturii, va trebui intrerupt exercitiul respectiv prin executarea unuia mai putin solicitant.

Exercitii Stretching
Inainte de executarea antrenamentului de Stretching, este indicat efectuarea unei incalziri usoare, cu exercitii de aerobic sau jogging, pentru prevenirea accidentarilor. Un factor important in executarea exercitiilor de Stretching este respiratia care se va realiza prin inspirul pe nas si expirul pe gura.

In momentul executarii exercitiilor de Stretching, nu se vor efectua alte miscari deoarece se va activa automat, reflexul de intindere musculara, care protejeza musculatura, crescand astfel riscul accidentarii (intinderi musculare, ligamentare).

Antrenarea timp de o ora cu exercitii de stretching, arde cam 150 de calorii si de aceea nu este optiunea numarul unu pentru slabire dar practicat zilnic prin combinarea cu alte exercitii fizice, impreuna cu o dieta sanatoasa, acesta poate ajuta la obtinerea unei siluete de invidiat.

Beneficiile stretchingului
Beneficiile stretchingului sunt multiple: cresterea mobilitatii, prevenirea accidentarilor, recuperarea rapida dupa efortul fizic, prevenirea febrei musculare, crampelor, durerilor musculare, mentinerea fortei si masei musculare o perioada mai mare de timp chiar in lipsa antrenamentelor.

Este indicat executarea acestor exercitii de cel putin 3 ori pe saptamana, prin intinderea musculaturii in functie de mobilitatea muschiului, fara exegerare, pana la obtinerea unei tensiuni placute, impreuna cu o respiratie lenta pe o durata de 15-30 de secunde. Astfel vei putea lucra musculatura in timp ce te relaxezi.

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*