Forta unilaterala si forta bilaterala

Forta unilaterala si forta bilaterala

Multi culturisti au descoperit ca sunt mai puternici la exercitiile efectuate cu o mana decat daca foloseste ambele maini.Exercitiile cu un singur brat sau picior se numesc unilaterale iar cele cu ambele brate sau picioare se numesc bilaterale.Aceasta slabiciune musculara apare la exercitiile biilaterale si este numita de catre oamenii de stiinta deficit bilateral.Nu este cunoscuta cauza precisa a acestui deficit,dar unii dintre oamenii de stiinta spun ca atunci cand antrenezi ambele brate(ex:flexii cu bara pentru bicepsi) impulsul nervos dinspre creier spre muschi este redus(in cazul nostru bicepsii).Diferenta,atunci cand antrenezi doar cate un brat, e ca beneficiezi de semnalul nervos complet si astfel contractia musculara este mai puternica.
Comparativ cu grupele mai mari, deficitul bilateral este mai mare in grupele musculare mici acest lucru datorita probabil datorita unui semnal mai mare la grupele de muschi mai mari (muschii spatelui,muschii coapselor)comparativ cu grupele mici(bicepsii).
Astfel ajungem la concluzia ca antrenamentul unilateral este mai eficient pentru gupele de muschi mici decat pentru grupele mai mari.De aceea flexiile pentru bicepsi cu o gantera in care este folosit un singur brat sunt mai populare decat genoflexiunile pe un picior.Introduceti in programul vostru de antrenament exercitiile unlilaterale dupa cele bilaterale si rezultatele nu vor inceta sa apara!

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

1 Comentariu

  1. Amedar Consulting Group says:

    You have brought up a very good points , thankyou for the post.

Adauga comentariu


*