Fructele – continut caloric

Fructele – continut caloric

Fructele trebuiesc introduse in alimentatia zilnica datorita continutului mare de vitamine, minerale si antioxidanti, sunt recomandate de nutritionisti dar trebuiesc consumate cu mooderatie, evitand excesul. Fructele care contin multe calorii si sunt consumate intr-o cantitate ce depaseste necesarul de energie al organismului duc la kilograme in plus.
Fructele, in general isi bazeaza aportul de calorii pe continutul de carbohidrati. In afara de cele oleaginoase (alune, nuci, fistic) bogate in grasimi, restul fructelor isi datoreaza energia glucidelor pe care le contin.

Exista doua tipuri de carbohidrati in fructe:

digerabili(zaharuri) – care dau gustul placut, dulce dar si un numar mare de calorii

nedigerabili(fibre) – care fac fructele sa detoxifice organismul si sa contribuie in mica masura la bilantul energetic

Clasificarea dupa continutul caloric:

Din punc de vedere al continutului procentual de carbohidrati ,fructele sunt clasificate in trei clase:

-cu maxim 5% carbohidrati
Fructele din aceasta categorie au un continut redus de calorii.Din aceasta categorie fac parte urmatoarele fructe:pepenele verde,grapefruitul,lamaile,ciresele de mai,si merele de tipul Renete.
-cu 5-15% carbohidrati.
Acestea nu sunt foarte periculoase in ceea ce priveste kilogramele in plus decat dak sunt consumate in cantitati mari:ciresele de iunie,piersicile si caisele,visinile,pepenele galben,unele soiuri de mere dulci ,perele,kiwi etc.
-cu peste 15% carbohidrati
Fructele din aceasta categorie au multe glucide(peste 15%din compozitia lor)si de aceea trebuie sa fim foarte atentila cantitatea pe care o consumam.din aceasta categorie fac parte :strugurii dulci,prunele Renglote,ananasul,bananele si toate fructele uscate(stafide,caise uscate,curmale,smochine).

Fructele sunt o sursa mare de energie si sunt deseori folosite in sporturile ce implica efort fizic pentru a asigura resursele necesare performantei.Desi sunt extrem de bogate in minerale,fibre si antioxidanti trebuie totusi sa le consumam cu moderatie.

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

1 Comentariu

  1. man says:

    Foarte buun articolul,felicitari

Adauga comentariu


*