Laptele si beneficiile sale in cresterea masei musculare

Laptele si beneficiile sale in cresterea masei musculare

Laptele si beneficiile sale in cresterea masei musculare

In trecut marii culturisti foloseau laptele, datorita efectelor sale miraculoase asupra cresterii masei musculare, arderea grasimilor si recuperarea musculatirii in urma antrenamentelor fizice. In prezent se folosesc suplimente nutritive majoritatea derivate din lapte datorita temerii bazate pe afirmaţii nejustificate ca laptele poate ingrasa.

Continutul unui litru de lapte este de 440 calorii, 48g carbohidrati (care se gasesc sub forma de lactoza), 30g proteine (80% caseina si 20% zer) si 15 g grasimi, fiind ideal pentru dieta unui culturist in faza de crestere musculara (50% carbohidrati, 35% proteine si 15% grasimi).

Compozitia chimica a laptelui :

Principalele proteine din lapte sunt caseina si proteina din zer care se gasesc in proportie de 80 % caseina si 20 % zer.

Zerul are cel mai mare continut de aminoacizi cu lanturi ramificate 25 % si este solubil in apa fapt care ajuta la integrarea rapida a sa in fluxul sanguin, provocand un efect anabolic.

Leucina este cel mai bun aminoacid care ajuta la sinteza proteica din muschi in urma antrenamentelor cu greutati.

Caseina Dupa declansarea metabolismului, organismul are nevoie de o sursa continua de proteina pe o perioada indelungata iar aici intervine Caseina, care se coaguleaza in stomac si duce la o eliberare lenta si constanta.

Calciul este foarte important pentru contractiile musculare, arderea grasimilor si o dezvoltare osoasa sanatoasa. Calciul ajuta la corectarea functionarii unui  hormon numit calcitriol care este responsabil cu producerea tesutului adipos si blocarea arderii grasimilor de care organism. Atunci cand hormonul calcitriol este blocat de catre o cantitate suficienta de calciu organismul va putea arde mai bine grasimile din si va impidedica adaugarea lor sub forma de strat adipos.

Datorita numarului mare de aminoacizi si ratei diferite de absortie face ca laptele sa fie perfect pentru cresterea in masa musculara.

In functie de dieta pe care o folositi puteti alege tipul de lapte care vi se potriveste.

Tip de lapte (100ml) Calorii Grasimi Proteine Carbohidrati Beneficii Atentionari
Lapte de vaca integral 75 3g 3.6g 5.1g Glucide: 4,8 g; calciu – 119 mg; sodiu – 50 mg; potasiu – 150 mg; fosfor – 93 mg; fier, zinc; vitamine – B1, B2, B3, B6, E,C, D; acid folic – 6µ; retinol eq – 43 µ; energie – 61 kcal. Contine o cantitate mare de grasimi si trebuie asociat cu o dieta sanatoasa.
Lapre de vaca semi-degresat 50 1.6g 3.6g 5.1g Continutul de proteine si calciu este acelasi cu cel al laptelui integral Consumul trebuie pastrat in limite normale(3 portii lactate/ zi). Poate fi consumat in perioada de crestere a masei musculare.
Lapte de capra 71 8.5g 4.25g 4.6g Bogat in fier, calciu, fosfor, magneziu, antiinflamator, cel mai apropiat ca structura proteica de laptele matern Consumul trebuie pastrat in limite normale
Lapte de oaie 95 6g 5.5g 5.5g Bogat in vitamina A, acid foloc, vitamina B12, calciu, magneziu- cel mai cremos Continut de grasimi mai mare decat laptele de vaca si capra
Lapte degresat 40 0,2 g 3.6g Proteine – 3,6 g; lipide – 0,2 g; colesterol – 2 mg; glucide: 5,3 g; calciu – 122 mg; sodiu – 52 mg; potasiu – 150 mg; fosfor – 97 mg; fier, zinc; vitamine – D,B1, B2, B3; acid folic – 5µ; energie – 36 kcal. Consumul se va face cu un aport de vitamina A si D. Recomandat pentru definirea musculara

 

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*