Metode de crestere a intensitatii

Metode de crestere a intensitatii


Metodele care vor fi prezentate in continuare au rolul de a va ajuta sa ajungeti la forma fizica pe care v-ati dorit-o.Alaturi de alte metode si elemente care vizeaza fizicul,psihicul,nutritia si refacerea dupa efort aceste tehnici vor preveni stagnarile si vor limita frustrarea.

  • Preobosirea musculara-este nacea metoda prin care o grupa de muschi este pre-obosita efectuandu-se un exercitiu de izolare inaintea unui exercitiu compus(de baza)pentru acea grupa.
  • Postobosirea musculara-este metoda de antrenament care presupune efectuarea de serii cu repetari putine si greutate mare dupa care se executa,fara pauza,serii cu un numar mare de repatari si greutate mica.
  • Serii piramidale-presupune inceperea exercitiului cu serii cu greutate mica-medie si numar mare de repetari si terminan cu serii cu greutate mare si numar mic de repatari.
  • Pauze piramidale-se descreste, in mod progresiv, timpul de odihna dintre seriile efectuate cu o greutate prestabilita
  • Seriile cu incarcatura progresiva-in cadrul unui exercitiu se creste progresiv greutatea cu care efectuati seriile dar numarul de repetari sa ramana constant
  • Seriile cu incarcatura regresiva-in cadrul unui exercitiu se scade greutatea cu care se executa seriile si numarul de repetari trebuie sa ramana constant
  • Seriile descrescatoare-in cadrul acestor serii se efectueaza repetari cu o greutate descrescatoare ,pana la epuizarea musculara.
  • Serii gigant-se efectueaza 2 sau mai multe exercitii diferite (fara pauza intre ele),pentru aceeasi grupa musculara.
  • Super-serii-se executa exercitii diferite(unu dupa altul)pentru 2 sau mai multe grupe musculare.
  • Super-serii antagoniste-aceasta tehnica reprezinta super-serii ececutate pentru grupe antagoniste(opuse;expiept/spate;biceps/triceps)
  • Repetari fortate-ajuatat de un partener,cu o greutate constanta,vei face repetari pana la epuizare musculara
  • Repetari intrerupte-reprezinta stoparea miscarii pentru un timp determinat intr-un anumit punct iar apoi finalizarea repetarii.
  • Repetari excentrice(negative)-contractia musculara se concentreaza pe partea negativa a miscarii(adica atunci cand muschiul se lungeste).
  • Repetari cronometrate-repetarile executate intr-un ritm pre-stabilit
  • Repetarile partiale-aceste repetari sunt executate incomplet(doar pe o anumita parte a miscarii)
  • Repetarile trisate-se foloseste o greutate mare iar repetarile sunt efectuate fara sa se tina cont de o executie stricta,folosindu-se balansul corpului.

Incercati aceste tehnici!

 

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*