Pauzele intre serii

Pauzele intre serii

Pauzele intre serii

Indiferent de tipul de antrenament pe care il facem, pauzele intre serii au un rol important in cresterea fortei si a masei musculare. Corpul uman are o anumita energie pentru contractia musculara iar aceasta stocare se numeste Adenozina Tri-Fosfat sau ATP. Aceste depozite de energie se consuma intr-o perioada foarte scurta (maxim 8-10 secunde) iar pentru recuperarea totala a ATP-ului este nevoie de 3-5 minute.

Antrenamentele cu greutati si pauze scurte intre serii, scad incarcatura folosita si intensitatea antrenamentelor. Pauzele de pana la 1 minut intre serii sunt ideale pentru antrenamentele cardio. Aceste exercitii ajuta la imbunatatirea capacitatii sistemului cardiovascular si stimuleaza secretia hormonului de crestere. Pauzele scurte nu dau timp suficient recupararii ATP-ului fapt care duce la scaderea greutatii folosite si a intensitatii antrenamentului.

Tensiunea musculara este esentiala pentru dezvoltarea fortei. Repetarile cu greutati mari si pauze suficiente intre ele (3-5 minute) ajuta la cresterea fortei si a masei musculare. Pauzele mari intre serii influenteaza productia hormonala stimuland secretia de testosteron in organism. Acest tip de antrenament nu beneficiaza de imbunatatirea capacitatii sistemului cardiovascular.

Este recomandat combinarea celor doua tipuri de antrenament pentru obtinerea unor rezultate cat mai bune in cresterea fortei si a masei musculare.

 

 

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*