Dieta de concurs a lui Jay Cutler

Dieta de concurs al lui Jay Cutler

Dieta de concurs a lui Jay Cutler

Partea cea mai dificila de care trebuie sa avem foarte mare atentie este dieta. Antrenamentul cu greuatati este deasemenea foarte important insa odata ce ai intrat in acest ritm al antrenamentelor de culturism, singurul lucru la care te gandesti in acele momente este dorinta de a duce antrenamentul la bun sfarsit. Dieta in schimb necesita mult mai mult decat atat si anume o schimbare radicala in stilul de viata, deoarece nu vei mai putea manca ceea ce iti doresti sau cand doresti. Aceste schimbari sunt foarte importante in special in dieta pentru definire musculara. In continuare va vom prezenta dieta lui Jay Cutler care la dus la castigarea premiului de Mr Olimpia.

Cel mai important lucru este sa intelegem cum functioneaza organismul pentru a asimila cel mai bine macro- si micro-nutrientii.

  •   Proteinele sunt formate din lanturi ramificate de aminoacizi. Acestea au foarte multe roluri in organism, printre care si cresterea masei musculare. Proteinele pe care Jay Cutler le consuma in extrasezon si anume in perioada de crestere a masei musculare, provin din carne rosie slaba, carne de curcan, peste, pui, oua. In perioada de definire musculara acesta consuma doar proteine din peste si oua. Cantitatea de proteine in extrasezon sunt scazute pana la 220-280 g pe zi iar in perioada de definire musculara acesta scade carbohidrati si creste proteinele pana la 450 – 500 g. Aceasta crestere concomitenta cu scaderea de carbohidratilor ajuta metabolismul la arderea grasimi si impiedicarea distrugerii tesutului muscular. Trebuie evitate dietele cu o cantitate mica de carbohidrati si proteine deoarece organismul va apela la distrugerea tesutului muscular pentru a obtine cantitatea necesara de calorii. Tesutul adipos este cel mai bun combustibil pentru organism si de aceea il depoziteaza sub forma de grasime. Daca organismul va avea proteine suficiente singura sursa de obtinere a caloriilor va fi din tesutul adipos. Jay Cutler dupa ce intra in forma de concurs, la doua saptamani inainte, acesta reintroduce carnea de pui si carnea rosie in dieta sa. Carnea rosie il ajuta sa isi mentina densitatea musculara, datorita cantitatii mari de creatinei pe care o contine.
  •   Carbohidratii sunt molecule de zahar grupate in lanturi ramificate sau drepte. Pana nu demult se credea ca carbohidratii simpli sunt daunatori pentru organism iar carbohidratii complecsi sanatosi. Organismul nu face diferente in absortia carbohidratilor simpli si complecsi si ii transforma in glucoza sanguina, fiind si principala sursa de energie. Indicele glicemic poate masura viteza cu care este absorbiti carbohidrati de catre organism. Un indice glicemic crescut poate duce la cresterea rapida a glicemiei, iar alimentele cu un astfel de indice sunt dulciurile si painea alba. Carbohidratii cu un indice glicemic scazut sunt alimentele precum orezul brun. Glucoza ajunsa acum in fluxul sanguin va trebui transportat in celule iar aici intervine insulina. Cu cat nivelul glicemic creste mai repede cu atat este nevoie de o cantitate cat mai mare de insulina, iar excesul va fi depozitat sub forma de tesut adipos. Acest exces este depozitat de catre organism cu scopul de a-l folosi in lipsa carbohidratilor sau altor grasimi. Jay Cutler va scade cantitatea de carbohidrati de la 900-1000 g carbohidrati pana la 350 in ultimele saptamani inaintea concursului. In ultimele saptamani este cel mai greu sa elimine grasimea deoarece organismul se adapteaza cu acea cantitate scazuta de carbohidrati si apare plafonarea. Pentru a progresa in continuare acesta apeleaza la alternarea unei cantitati mari de carbohidrati intr-o zi cu o cantitate mica in urmatoarea zi. Aceasta alternare de crestere si scadere a carbohidratilor obliga organismul in ziua cand se consuma o cantitate mica sa apeleze la stratul adipos pentru a obtine energie. Alternarea are un succes mare deoarece cresterea depozitelor de glicogen va duce la o accelerare a metabolismului scazut. Mesele sunt impartite cu o mare parte din carbohidrati inainte si dupa antrenament. In restul zilei Jay Cutler consuma doar proteine.
  • Grasimile sunt o sursa mare de energie, deoarece au un continut de calorii dublu fata de proteine si carbohidrati. Fiind o sursa atat de mare de energie, grasimile nu sunt indicate deoarece excesut de energie se va depozita sub forma de tesut adipos. Organismul nu va mai apela la acest tesut adipos atata timp cat aportul energetic va fi mai mare decat consumul energetic. Nu este indicat insa reducerea rapida si exagerata a cantitatii de grasimilor sanatoase deoarece va duce la distrugerea tesutului muscular si incetinirea metabolismului.

Dieta saraca in carbohidrati a lui Jay Cutler
Mesele Meniu
 Masa 1  12 albusuri ou, 1 ou, 1 cana fulgi ovaz, 1 banana, 1 lingurita miere
 Masa 2  Shake proteine din zer, supliment cu oxid nitric, supliment cu creatina
 Masa 3  Shake proteine din zer, supliment cu oxid nitric, supliment cu creatina
 Masa 4  230g piept de curcan, 2 cani de orez, broccoli
 Masa 5  230g piept de curcan, 2 cani de orez, broccoli
 Masa 6  Shake proteine din zer, supliment cu oxid nitric, supliment cu creatina
 Masa 7  280 carne de curcan, brocoli
 Masa 8  Shake proteine din zer, supliment cu oxid nitric, supliment cu creatina
 Masa 9  12 albusuri ou
 Masa 10  Shake proteine din zer, supliment cu oxid nitric, supliment cu creatina

In concluzie va trebui sa intelegeti cum asimileaza organismul nutrientii pentru a putea creea propria dieta in functie de tipul somatic, greutatea si perioada de pregatire fizica. De asemenea va trebui sa tine-ti cont si de cateva sfaturi pentru a obtine o dieta cu ajutorul careia sa cresti arderea grasimilor.

Recomandari:

  • In timpul antrenamentelor de crestere a masei musculare nu este indicat sa adaugati o cantitate foarte mare de grasimi deoarece va fi mult mai greu de eliminat in perioada de definire musculara.
  • Este recomandat cresterea cantitatatii de proteine si scaderea consumul de carbohidrati in timpul perioadei de definire musculara.
  • Nu este indicat eliminarea grasimilor sanatoase din alimentatie, deoarece vor avea efecte negative pentru arderea grasimilor. Este necesar doar scaderea cantitatii consumate din perioada de crestere a masei musculare.
  • Consumul carbohidratilor cu absortie lenta.
  • Alternarea consumul unei cantitati normale de carbohidrati cu o cantitate scazuta de carbohidrati, duce la cresterea mai rapida a grasimilor.

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*