Ramaturile – dezvolta mai repede dorsalii

Ramaturile- mai eficiente decat tractiunile.

Ramaturile – dezvolta mai repede dorsalii

Pana acum toti marii campioni de la Mr Olimpia spuneau sa facem tractiuni pentru a avea un spate lat,astfel majoritatea isi incepeau antrenamentul pentru spate cu tractiuni la scripete sau la bara.Insa ,datorita aparitiei unor aparate de ultima generatie avanseaza si cercetarile stiintifice iar astazi tot ce stiam despre exercitiile pentru spate se schimba radical,in urma unui studiu efectuat in Toronto.

Cercetatorii au comparat activitatea musculara in timpul exercitiilor pentru spate efectuate de catre sportivi avansati, descoperind ca cei care faceau tractiuni cu priza larga (palmele deasupra barei) foloseau mai multe fibre musculare ale spatelui decat atunci cand foloseau o priza tip supinatie(cu palmele sub bara) sau o priza neutra(maner in forma de V).

S-a comparat apoi activitatea musculara a dorsalilor in timpul tractiunilor cu priza larga la bara (palmele deasupra barei) cu cea din timpul ramatului la cablu din sezand.Atunci cand facem ramat activitatea musculara a dorsalilor este cu 40% mai mare,deci exercitiul de ramat este mai bun pentru dezvoltarea muschilor dorsali decat tractiunile.

Daca pana acum va incepeati antrenamentul spatelui cu tractiuni,de acum incolo incepeti cu ramat .Folositi exercitiile eficiente precum ramat cu bara din aplecat sau ramat cu gantera si rezultatele nu vor inceta sa apara!

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*