Supraantrenamentul – un pas inapoi

Supraantrenamentul – un pas inapoi

Ce reprezinta supraantrenamentul?

Supraantrenamentul este starea anormala ce rezulta in urma unor eforturi exagerate si o perioada insuficienta de odihna.Acesta este cel mai des intanlit in sporturile competitive.In incercarea de a deveni cei mai buni sportivii recurg la programe foarte intense de antrenament.Granita dintre programele care te ajuta sa-ti imbunatatesti forma fizica si cele care duc la supraantrenament este foarte mica.De aceea antrenamentul trebuie conceput in asa fel incat sa fie indeajuns de intens pentru a-ti imbunatati forma fizica dar in acelasi timp sa ofere o perioada suficienta de odihna,pentru o recuperare adecvata.

Indicatorii supraantrenamentului:

Supraantrenamentul apare in timp si poate fi depistat prin urmatoarele simptome:

  • scaderea performantei
  • accidentari
  • nivelul testosteronului scazut
  • diverse afectiuni
  • insomnie
  • senzatie de oboseala
  • dureri articulare si musculare
  • diminuarea fortei si musculaturii
  • recuperarea in urma antrenamentului este mai lunga decat in mod normal.


Cum prevenim supraantrenamentul?

Cea mai importanta masura de prevenire a supraantrenamentului este perioada pe care o acordam refacerii(pauza).Daca muschii tai nu sunt suficient de odihniti,progresele vor intarzia sa apara.Muschii au nevoie de cel putin 48 de ore pentru a se reface,deci nu trebuie sa te antrenezi mai mult de 2-3 zile fara pauza.

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*