Testosteronul si alimentatia

Testosteronul si alimentatia

Pentru o crestere in masa musculara este absolut necesar o crestere al nivelului de testosteron natural endogen asta insemnand sa fie produs de organism. Productia de testosteron este influientata de mai multi factori printre care varsta , grasimea corporala, antrenamentul si alimentatia.
Cum este stimulat testosteronul:
Stimularea productiei de testosteron este stimulata de hipotalmusul care trimite catre glanda pituitara prin intermediul hormonului care produce gonadotropina (GnRH). GnRH se deplaseaza la glanda pituitarea si elibereaza hormonul luteinizat (LH). LH circula in sange si se leaga de receptorii celulelor intestinale Leydig, localizati in membrana testiculara , stimuland astfel productia de testosteron.

Cercetarile recenta arata ca participanti la un experiment de la un consum de peste 30% de calorii din grasimi si mai putin de 20 de grame de fibre pe zi au trecut la un consum de mai putin 15% calorii din grasimi si 25-30 grame de fibre pe zi sau constatat scaderi al nivelului de testosteron si al androgenilor suprarenali. Cele mai importante tipuri de grasimi sunt acizii grasi care este o componenta importanta a membranelor celulare si influienteaza functia reproductiva, fiind o sursa de energie.
Conform cercetatorilor sa demonstrat ca un consum scazut al totalului de calorii poate produce scaderea pulsatilitatii LH. Odata ce semnalul pentru producerea de testosteron scade automat va scadea si nivelul de testosteron.
In circulatie testosteronul este legat de globulina de legare a testosteronului SHBG care reprezinta 60%, albumina cu un procent de 38% si un procent redus de 2% care reprezinta testosteronul liber.
SHBG leaga testosteronul cu alti steroizi fiind o glicoproteina circulanta produsa de ficat. Pe intelesul tuturor trebuie sa scazi cantitatea de SHBG din sange pentru un volum mai mare de testosteron sa fie disponibil.
Insulina IGF-1, glucocorticoidele si testosteronul reduc nivelul de SHBG, iar estrogenii si tiroxina le ridica. De accea pentru barbati este bine sa se limiteze consumul produselor din soia, acestea contin fitoestrogeni care produce cresterea de SHBG si automat scaderea de testosteron.

Scaderea hormonilor androgeni poate fi cauzata si de dietele sarace in grasimi si bogate in fibre. Datorita acestor diete scade glucoza care este absorbita in intestinul subtire ceea ce are ca rezultat mai putine fluctuatii are insulinei. Sa aratat ca nivelul de insulina atunci cand este stimulat de glucoza sunt invers proportionale cu SHBG din ser, iar nivelul de insulina din timpul dietei este invers proportional cu raportul dintre testosteron si SHBG.
Eliberarea insulinei in cantitati mici de-a lungul intregii zile, poate produce scaderea de SHBG, crescand automat nivelul de testosteron. De accea este bine sa mancam mai multe mese pe zi cate putin decat trei mese pe zi mari.

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

2 Comentarii

  1. Nicu says:

    Sa inteleg ca grasimimile nesaturare (considerate grasimi bune) nu influenteaza producerea de testosteron?

  2. Admin says:

    Scaderea consumului de grasimi sanatoase poate duce la scaderea nivelului de hormonilor androgeni.

Adauga comentariu


*