Tractiuni cu priza larga pentru un spate lat

Tractiuni cu priza larga pentru un spate lat

 

Tractiunile se pot face in mai multe feluri:

  • -cu priza larga,la piept
  • -supinatie(priza medie cu palmele indreptate spre corp)
  • -cu priza ingusta cu maner in V
  • -cu priza neutra ,medie(palmele se privesc)
  • -cu priza larga la ceafa.

Aceste variatii ale tractiunilor au fost examinate intr-un studiu pentru a vedea care dintre ele lucreaza mai bine marele dorsal.
La studiu au luat parte 10 barbaati sanatosi (varste cuprinse intre 18 si 50 de ani)care aveau cel putin un an experienta de antrenament.Li s-au atasat pe spate(marele dorsal)electrozi care inregistrau activitatea electrico-musculara la electriomiograf.
Principala actiune a marelui dorsal este aceea de a aduce bratele in jos si in spate ,astfel,cum era de asteptat tractiunile cu priza larga la piept s-au dovedit cele mai eficeinte pentru latirea marelui dorsal.
Variatiile cu priza ingusta au aratat o implicare mare a piptului si deltoizilor posteriori in miscare.
Tractiunile cu priza larga la ceafa au aratat o activitate mai redusa a marelui dorsal decat tractiunile cu priza larga la piept iar umerii erau intr-o pozitie periculoasa ,in partea de jos a miscarii(cand bara atingea ceafa)care poate duce la accidentari.Aceasta varianta nu trebuie inclusa in antrenament pentru ca nu lucreaza cum trebuie spatele.In rest toate celelalte variatii trebuiesc incluse, prin rotatie,in antrenamentul spatelui pentru ca lucreaza diferite zone ale spatelui si umerilor.

Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*