Tratarea intinderilor

Tratarea intinderilor

Intinderea musculara reprezinta traumatizarea unui muschi, ligament sau tendon de la o simpla alungire peste capacitatea fiziologica, pana la ruperea partiala sau totala. Atunci cand se intampla acest lucru trebuie sa stim cum sa actionam pentru prevenirea agravarii unei astfel de situatii. Majoritatea sportivilor amatori neglijeaza accidentarile de mica amploare, iar zonele afectate intarzie sa se refaca sau chiar uneori se cronicizeaza.

Tratarea intinderilor:

  1. In prima faza este necesar reducerea edemului (umflaturii) prin compreisa cu gheata iar pentru eliminarea durereri este recomandat aplicarea formulei RICE. Acest lucru se poate face numai in primele 24-48 de ore de la producerea intinderii musculare. Pentru reducerea durerilor si inflamatiilor se mai poate folosi si un antiinflamator nesteroidian sub forma de unguent (Fastum Gel, Diclofenac, Diclac, Mobilat), sau comprimate (aspirina, diclofenac).
  2. A doua faza a tratarii si recuperarii intinderilor are ca scop ameliorarea starii zonei afectate si restaurarea functiei acesteia. Majoritatea sportivilor ajunge direct la a doua faza deoarece neglijeaza complet prima faza. Acest tratament presupune un program de exercitii fizice creat special de catre terapeut cu scopul inbunatatirii capacitatii de miscare si redarea flexibilitatii acesteia. Exercitilei sunt special create in functe de tipul de accidentare si sunt cunoscute in special de catre kinetoterapeuti. Durata programului de exercitii depinde de gravitatea accidentarii, si poate dura cateva saptamani sau chiar mai mult (luni sau ani).

Un alt obiectiv urmarit in timpul recuperarii celei de-a doua faze este cresterea fortei si a flexibilitatii. Acest proces incepe in cea de-a doua saptamana dupa accidentare iar pe masura ce se reduce durerea, exercitiile vor deveni din ce in ce mai solicitante.

Scopul final este reluarea tuturor activitătilor zilnice, inclusiv cele sportive. Inainte de reluarea tuturor activitatilor fizice este necesar consultarea de catre un terapeut, chiar data durerea a disparut, deoarece se poate conduce spre cronicizare atunci cand amplitudinea miscarilor nu este completa.

RICE

  • R (rest) = repaus, reducerea sau chiar oprirea activitatii sportive sau a altor activitati solicitante. In cazuri mai grave se recomanda chiar repausul total la pat. Durata repausului de la efort este stabilita de medic.
  • I (ice) = gheata, aplicarea acesteia pe zonele traumatizate timp de 20 de minute de 4-8 ori pe zi. Aplicarea acesteia nu se face direct pe piele ci se infasoara intr-un prosop.
  • C (compression) = comprimare, menţinerea unei presiuni constante cu ajutorul fasei elastice pe zona afectata.
  • E (elevation) = ridicarea membrului afectat de la planul orizontal la planul inclinat. Din pozitia culcat se va ridica membrul traumatizat la un nivel mai sus decat nivelul inimi.

Recomandari pentru reducerea aparitiei unei intinderi:

  • Inaintea fiecarui antrenament este recomandat o incalzire usoara.
  • Nu faceti antrenamente in zilele in care sunte-ti obositi sau aveti dureri de orice fel.
  • Purtati echipamentul sportiv special in functie de sport (manusi si centura lata).
  • Mentine-ti un regim alimentar echilibrat.
  • Evitati miscarile necontrolate si invatati executia corecta a fiecarui exercitiu.
Bookmark and Share
[Delicious] [Digg] [StumbleUpon] [Myspace] [Linkedin] [Twitter] [Facebook] [Google Plus]

0 Comentarii

Adauga comentariu


*